Pepparkakor!

Jag drabbades av lite inspiration när jag bakade pepparkakor i helgen. Efter att har kört motorcyklar, traktorer, bilar och hajar (här görs det inga trationella former :-)), tröttnade jag lite och tänkte skapa lite fritt.
 
Först gjorde jag "Skogstorps Karusellkakaor", pepparkakor fyllda med mandelmassa. Vet inte hur de smakade, eftersom jag inte gillar mandelmassa. Roliga såg de ut i alla fall, fast inte alls lika originalet enligt säkra källor.
 
Inspirerad av Karusellkakorna tänkte jag att polkagrisfyllda pepparkakor kanske kan var gott. Sagt och gjort, resultatet kan ni se nedan. Numera kallas de för mina böldpestkakor..... Rätt skum smak, ena tuggan smakar pepparkakor men andra smakar polkagris.
 
Nästa år får det bli nya varianter, är inte riktigt säker på att polkagriskpepparkakan förtjänar ett år till.