Ett slaskigt inlägg

Ok, jag gillar inte snö och jag gillar inte kyla. Men om det nu var snökaos i går, kunde det då inte vara lite vitt ute. Bara lite. För slöblask och snöslask, det tycker inte ens jag om.
 
Jag är en uttalad snöhatare och blir på urdåligt humör när det är minusgrader. Det är nog ett släktdrag tror jag. Pappa är likadan. Min bror hatar snön mer än något annat tror jag (Fast det kan ju bero på att han bor ute på Vara-slätten där allt blåser igen så snart du har skottat. Och han har rejält mycket att skotta.)
 
Min kusin hatar också vintern, "helvetet på jorden" som hon uttrycker det. Inte ens mina barn gillar snö. De är ute någon timme eller så och åker pulka eller snowracer. Sen kommer de in och är nöjda.
 
Men även den mest inbitne vinterhataren kan ju inte tycka om detta skitväder som är nu, nollgradigt och snöblandat regn. Den decimeterdjupa snön förvandlades till slask igår, som frös till otrevlig ismassa i natt.
 
Nej ,skall det vara kan det väl vara ordentligt, snö eller regn, minus eller plusgrader. Bestäm dej, naturen!