Lilla Es fantasi

Lilla E har en väldigt livlig fantasi. Första osynliga kompisen hette Howie och Howie hittade på en massa bus, som t ex måla lite på väggar och gjorde sönder en massa saker. Sen försvann Howie och nu är det dockor för hela slanten.

Men så hittar hon på lite annat också. Sånt som hon glatt berättar på dagis. I julas kom en fröken fram och tyckte det var så mysigt att jag och lilla E skall åka iväg själva till Grekland. Det enda vi åker till är väl Kungsbacka, inte vidare exotiskt även om det kan vara riktigt mysigt också.

Eller som idag då en av fröknarna frågade vad det är för typ av tavlor jag målar, E hade nämligen berättat att jag målar tavlor. Fröken undrade om jag jobbade med det..... Nej, jag är IT-koordinator inom Västra Götalandsregionen, fick jag ju svara då. Inte vidare konstnärligt precis.

Och då passade jag på att fråga om hennes bästis. Lilla E har berättat att lilla I skall bli storasyster och byta dagis. Men nej, lilla I skall i och för sig bli storasyster men inte byta dagis.

Så vår kära lilla E har en väldans livlig fantasi och det är ju lite kul. Undrar vad det skall bli av henne. Författare kanske?