Tankar i ett omklädningsrum

Lilla E har börjat på gymnastik. Varje lördagsmorgon kl 9-10 kommer jag tillbringa i ett omklädningsrum och vänta. Lagom roligt. Och idag funkar inte ljuset heller. Så nu sitter det föräldrar utspridda och lägger patiens, facebookar eller som jag, bloggar. Allt på sina telefoner.

Vad gjorde man innan man hade telefonerna? Om man var strandsatt i ett mörkt omklädningsrum medans barnen tränade? Man kanske pratade med varandra, för det gör man inte nu. Inte för att det gör något för min del. Det är rätt skönt att ha en tyst stund för sig själv.

Kanske om Lilla E blir lite tuffare kan jag gå ut och träna samtidigt. Annars får jag väl sitta här och vila lite. Fundera på vad jag skall handla på Gekås nästa gång. Gjorde ett test häromdagen om just Gekås och Ullared och har skrämmande kunskaper inom det området.




Jag kan ju planera lite för helgen eller fundera lite på julen. Den har jag inte tänkt på än! Dags att börja nu, det är bara 2,5 månader kvar till advent!!