Tankar igen - fast på fel dag

Så sitter man här och väntar. Igen. Fast nu är det W som tränar. En annan sport. Och ett helt annat omklädningsrum.

Idag är det inte så mycket tankar i huvudet. Mest tomt i skallen. En intensiv vecka tar ut sin rätt. Men lite tankar finns det ju.

Tänk till exempel att vara tonåring igen. Ibland hade det varit skönt. Minns ni hur det var? Bara det här att man satte sig mitt på trottoaren, bara för att man var trött. Eller för att man var mitt inne i nåt viktigt samtal. På min tid kunde det vara om Niclas Wahlgrens nya frisyr eller vem som var snyggast i Duran Duran.

På högstadiet var det mest killar i huvudet. Jag har kvar min gamla hemkunskapsbok och jösses vad många killnamn det står i den. En del namn känner jag igen men kommer inte ihåg hur de ser ut.

Fast nu var ju inte alls bara frid och fröjd att vara tonåring. En hel del sorger hade jag ju också. Både verkligt hemska och några mer "tonårssorgliga". När Noice splittrades var en sån sorg. Eller när George Michael visade upp sin nya tjej (hahaha, jag skulle ju bara vetat hur det var).

Tja, lite sånt tänker jag på idag här i omklädningsrummet, en helt vanlig torsdag.