Årets gran

Jag gillar ju inte riktigt att göra som alla andra och jag vill inte göra något bara för att det förväntas av mej. Det ligger väl i min flummiga hippie-personlighet (enligt ett väldigt tillförlitligt test på Facebook...). Som jag nämnt i ett tidigare inlägg, är ju en av mina favoritlåtar från 80-talet "Jag vill inte va som alla andra" med Noice. Men nu var det ju inte min personlighet inlägget skulle handla om, utan årets gran här i radhuset.
 
Självklart köpte vi den av fotbollsklubben, för lite lokalpatriot måste man ju ändå vara. Tidigare år har vi köpt en gammal vanlig gran, som barrar så fort den kommer in i värmen men i år blev det en av de lite finare sorterna. Inte för att vi egentligen tyckte att det är bättre, utan mest för att Knasbollen helt enkelt hade bestämt sig för att just den här granen var den finaste. Och i år orkade vi inte bråka så det fick bli en dyrare sort. Den barrar inte ett smack och är tät och fin, så egentligen är ju mamman också nöjd.
 
Vi har ledsnat på vanliga guld och röda kulor, så de senaste åren kör vi med rosa, gröna och blå kulor i pastelliga färger. Och i år kompletterade vi med ytterligare en ljusslinga som består av stjärnor som lyser så fint. Och jag och Knäppgöken har gjort tjusiga smällkarameller. Men inte heller här är den här mamman som alla andra, utan årets smällkarameller går i pastellrosa och turkost och...... just det: zebra! Så jäkla läckert.
 
 
 
Mamman är så nöjd! Knäppgöken tyckte ju att det hade varit lite roligare om hon fått välja färgerna men klippte duktigt det jag veckat (tydligen är det jättesvårt att vika när man snart är 6 år, eller så drabbades hon av latmask för hon gjorde minsann flera stycken fina innan hon blev trött...). Snyggt blev det i alla fall, tycker jag! Och det syns att min inspirationskälla är underbara Fröken Turkos, (som också har ett underbart Instagramkonto, väl värt att leta upp).
 
Så nu ligger jag i soffan och kollar in årets gran, som står fint bredvid min turkosa Buddha-figur, och känner mej riktigt nöjd med resultatet (den är klart mysigare och finare när det är mörkt men då funkar det inte att fota med telefonen)