Halloween

Hela veckan har barnen tjatat om Halloween. Den lilla knäppgöken ville inte ens gå till dagis, för vi inte hade pyntat nånting. Och mycket pynt har vi inte heller. Men förra året hade knasbollen en Halloweenfest, så nånstans på vinden visste jag att det fanns lite pynt. Jag tänkte glatt att ICA Maxi har väl massor, men inte alls. Ett litet litet bord med Halloweenpynt, mindre än sylt-tillbehörsbordet (men halva hemavdelningen var fylld av julpynt...). Så jag fick tag i en girlang. Och så köpte vi en pumpa. Jag hade tänkt att gå "all-in" på Halloween i år men det blev inte riktigt så. Men med maschaller och lyktor tända ute, och pumpan förstås, blev det lite mysigt ändå. Och ett skelett att hänga på dörren och lite fladdermöss och spöken i spaljén satte piffen på det. Jag får köpa mer saker nästa år.
 
Barnen skulle ut och göra "bus eller godis" i området. Kusin C-den-lilla (de har en kusin C-den-stora också) var med och barnvaktade. C-den-lilla var coolt målad med ett kulhål i skallen och knäppgöken var den sötaste lilla Spindelmannen man har sett. Knasbollen var ett blodigt otäckt spöke, i en uppdaterad gammal dräkt jag sydde när han var 3 år, lite coolt att den håller fortfarande. Jag förvarnade dem om att det inte kommer att bli mycket godis, för alla är inte med på detta påhitt, speciellt inte den äldre generationen. Men de kom hem med sina pumpa-kassar helt fulla. "Till och med pensionärerna hade koll!" som knasbollen uttryckte det. Till oss kom bara ett tiotal barn, så vårt godis räckte gott.
 
 
 

Nästa Halloween måste jag nog köpa lite mer dekorationer till altanen. Och lite mer inne kanske. Och nya dräkter till kidsen. Tror nog att jag börjar gilla Halloween...