En dag att glömma

Vissa dagar har jag huvudet under armen. Jag glömmer allt. Igår var en sån dag. Eller vad sägs om:

- glömma den lilla knäppgökens stövlar hemma, så hon fick vara blöt om fötterna hela dagen på dagis (fast varken jag eller dagisfröken trodde det skulle regna "så det gör ju inget")....

- glömma bilnyckeln när p-tiden gått ut och skulle förlängas (kul att stå där med biljetten i handen när bilnyckeln ligger uppe på kontoret)....

- glömma bort bilnumret när jag skulle boka verkstadstid (efter lite chattande gick det att lösa med verkstan)....

- glömma plånboken på kontoret, så att en kollega fick låsa in den och gömma nyckeln (råkade berätta för den lilla knäppgöken att om man inte har körkort med sig får man egentligen inte köra bil. Då ställer sig den lilla människan på en sten på skolgården och vrålar "MAMMA FÅR INTE KÖRA BIL FÖR HON HAR INGET KÖRKORT". Då blev den glömska mamman en generad mamma också....)

- glömma nycklarna i ytterdörren (tur att Mr P kom hem och upptäckte det, annars hade den glömska mamman varit en väldigt förvirrad mamma nu på morgonen)....

 

Så gårdagen vill jag helst glömma och skall verkligen verkligen försöka skärpa till mej lite och klara denna dag utan att glömma något.