Fredagskväll

Ett livstecken på bloggen så här på fredagskvällen. Livet rullar på, ibland upp och ibland ner. Brorsans ord har jag med mej: se positivt på livet.

Så här kommer några saker som är positivt idag:
- min familj är himla bra. Mr P, knasbollen och knäppgöken. Tokigare ungar får man leta efter.
- jag skall på ett spännande seminarium på onsdag om IT-säkerhet. Jag hoppas jag skall fyllas av inspiration.
- vår nya toastol. Tänk att bli av med en gammal ful ssk av årgång 1969, som slösade vatten hela tiden. Vattenräkningen borde bli intressant.



- vår nya luftvärmepump. En hel vinter klarade vi oss utan, med hjälp av filtar, tröjor och tjocka sockar. Positivt att inte frysa.
- i morgon kommer kusinerna på besök. Så härligt att få rå om dem lite mitt i det jobbiga. Och knäppgöken och knasbollen lär pigga upp dem
- så skönt att det är helg.
- och tacksam för de fina blommorna jag fått från jobbet. Och från mina fina vänner (fast de finns inte på bild)



Sov gott och ta hand om varandra.