Tapetfrossa

Idag har jag och B-svägerskan varit på Happy Homes i Mölndal och spanat på tapeter. Vän av ordning kan ju nu undra om B-svägerskan är en sämre variant av en svägerska, men så är inte fallet. Hennes namn råkar bara börja på B (eller rättare sagt ett E men jag brukar säga B-namnet). Jag har också en Sura-svägerska, som inte alls är sur, och en C-svägerska som inte heller är en sämre variant av svägerskor.
 
Hur som helst var jag och B-svägerskan på ett Villaägarna-event och skulle få veta vilka tapettrender som gäller just nu men av någon anledning det blev inte så. Men däremot fick vi massor av larm och lås-information. Väldigt intressant det också, och nyttigt. Att ha en ytterdörr med vanligt mekaniskt lås och nyckel är såååå 2000-tal... Nu skall det vara superduper digitalt med koder och appar, man kan öppna dörren med appen och man kan blocka ens man om han varit dum. Han kan å andra sidan larma på huset med samma app och då blir det lite kaos.....
 
Som den pappersnörd jag nu är, kan jag inte annat än älska tapeter. Går runt och blir alldeles tokig. Och är lite sur över att jag snart har tapetserat hela vårt hem och tyvärr är jättenöjd med det som finns på våra väggar. För det finns ju så himla mycket snyggt! Jag kanske kan bli tapet-konsult och åka hem till folk och tala om vad de skall ha på väggarna. Fast då får jag ju inte heller se allt fint. Eller så får vi köpa ett hus till som vi kan tapetsera. Det tål att tänkas på. Jag hade kunnat fota nästan alla tapeter som fanns men här är bara några favoriter. Tyvärr blev jag så exalterad att jag missade tillverkare av tapeterna men drak-tapeten kommer från Osborne and Little.
 
 
Och denna är dagens absoluta favorit. Tänk att få ha den i kök och matrum. Eller i alla fall kök. Den här kommer från Manuel Canovas och jag fullkomligt älskar den. När jag blir rik kanske jag köper den.