När det oväntade sker

Himlen har blivit en ängel rikare. I söndags avled min bror, väldigt plötsligt och oväntat. Och han har lämnat ett stort tomrum här på jorden.
 
Min älskade, tokiga och lite galna bror finns inte mer. Min bror som älskade humor som Galenskaparna och som alltid skrattat åt klippet från Kulturtuben och som fullständigt hade förstått min koppling till vad som händer 3.50 in i klippet, (men tyvärr har Nordisk film blockerat klippet på Youtube, men för er som kan er Galenskapar-historia fattar vad jag menar). Det får bli ett annat Galenskapar-klipp istället. För det var sånt min underbara bror gillade. Han som tidigt lekte Kalle Sändare hemma i pojkrummet. Och älskade Galenskaparna och Stefan&Krister. Han som spelade in tramsiga filmer med sina kompisar när han var liten. Och, som tillsammans med sin bästa vän Christer, spelade in galen julmusik i flera år "Julbök". Och en jul utan Lars Vegas Trio var ingen riktig jul.
 
 
Min bror, som var så snäll och godhjärtat, och som därför fick sitt hjärta krossat ibland. Tills han mötte sin stora kärlek Carola, och fick två underbara bonusbarn på kuppen. Då blev han lycklig igen (och lite galen).
 
Min bror som älskade musik och var så musikalisk. Han kunde spela nästan allt och gjorde det emellanåt. Men mest spelade han hårdrock. Det band som vi minns mest var Mazon, från sin Lidköpingstid. Det var coola killar det, med brorsan i silverfärgade spandexbrallor (som han inte riktigt hade kroppen till - men vem har det egentligen...). Han spelade i ett band som anlitades att spela med Tommy Nilsson, Lili och Sussie och andra stora stjärnor på den tiden. Och han var ljudtekniker för Boney M och The Boppers. Ozzy Osbourne var husguden tillsammans med Huey Lewis and the News.
 
Min bror som älskade god mat och kunde laga soppa på en spik. Han kunde förvandla det mesta till fantastisk mat. Och som med allt han gjorde, gjorde han det med en passion och energi. Svampturerna varade i timmar och han byggde en rök, där han kunde röka egengjord korv. Han saltade julskinka och han odlade tomater. Lilla E är mest bekymrad över att vi aldrig mer får äta morbror Pärs goda mat mer, hur skall det gå?
 
Min bror som nog kunde bygga vad som helst. Var vattenpumpen sönder, då byggde han en ny. Köpa gräsklippare var inget min bror gjorde, han byggde en egen. Han hade alltid massor av nya byggprojekt på gång, men tyvärr hann han inte färdigt med att få ordning på sin gård. Han hade storslagna drömmar som tyvärr inte alltid slog in.
 
Min bror som var lille Ws stora idol. I lille Ws ögon fanns det inte något som inte morbror Pär kunde bygga. Eller förklara hur saker och ting fungerade. Och den enda person i hela världen som barnen fick lov att säga Bajskorv till. Morbror Bajskorv är oerhört saknad hos barnen.
 
Och min bror som alltid varit där för mej. Som alltid varit min bästa vän och som alltid kom till mej med sina problem. Min bror som alltid ställde upp för dem han älskade och som alltid var obrottsligt lojal. Min bror som var den bästa bror man kunde ha. Min bror som jag saknar oerhört och kommer alltid att göra.
 
Tack för allt och hälsa mamma. Och vi ses i Nangijala. Älskar dej för alltid.
 
 
#1 - - Madeleine :

Vad sorgligt att läsa men så vackert skrivet, jag beklagar verkligen sorgen, kram

#2 - - Catharina:

Du skriver så vackert och fint om din bror Pia. Kramar om dig än en gång. Kram <3