Jag + Göteborg = SANT

Igår promenerade jag från Masthuggstorget till Lisebergshållplatsen. Över Järntorget, genom Haga, längs Vasagatan och upp på Avenyn, sen ner till Gårda och till stationen. Och jäklar vad jag älskar den här stan!
 
Jag älskar att det blåser när man är nära hamnen!
 
Jag älskar Järntorget, de vackra blommande träden och allt liv och rörelse.
 

Jag älskar Haga! Folket, husen, fiken med sina uteserveringar, butikerna och atmosfären. En energiboozt.
 

Jag älskar att gå längs Vasagatan och alla studenter som är däromkring.
 
Jag älskar att komma till Avenyn och gå längs alla uteserveringar som finns där också.
 
Jag älskar spårvagnarnas gnisslande och cyklisternas plingande.
 
Jag älskar när man går längs ån i Gårda och ser siluetterna från Liseberg bakom Gothia Towers.
 
 
Jag älskar blommorna och träden som knoppas. Och änderna som simmar omkring.
 
Jag älskar att alla är glada och ler.
 
Jag älskar att höra att jag är en trevlig människa från någon okänd.
 
Jag fullkomligt älskar våren i Göteborg!!!! Det finns nästan inte någon bättre plats att vara på.
 
Sen satte jag mej på tåget och åkte hem till förorten. Och här är det bra också. Riktigt bra. Men samma känsla som jag har för Göteborg, det blir det aldrig här...