Dagens kort

Barnens kusin har fyllt 18 och idag har det varit kalas. Numera gör jag kort alltför sällan, men idag behövdes det ett personligt kort.

18-åringen gillar rena linjer, enkelt och färger som svart, vitt och grått. Lite rött funkar också. Det är kul att anpassa kortens utseende efter mottagaren tycker jag. 

Och på bussen hem igår, kom jag på att det skulle ju vara kul att småkusinerna fick beskriva 18-åringen. Mina var inte hemma men jag fick tag på dem på telefon. Och den andra småkusinen fick tycka till på sitt håll. Vi körde "två snabba" på frågan "Vad tänker du på när du tänker på Julia?"

Framsidan gjorde jag med block i samma färg (och serie), med lite rött för mer effekt (nördvarning i resten av texten...) Arton stansade jag ut med Lawn Fawns underbara bokstäver. Och det gjorde jag i sammetspapper. Kusinen är inte så glittrig och blingig, så sammet kändes mer rätt. Fast lite mörkrött bling fick det bli ändå. 


Insidan använde jag samma papper som framsidan (grundpappret är dubbelsidigt) och även här är bokstäverna i sammet. Sen skrev jag småkusinernas citat på pilar som jag riktade mot namnet. Och självklart deras namn under (annars hade hon kanske trott att det var jag som sagt detta fina). På motstående sidan blev det mer traditionellt grattiskort. 


Själv var jag inte med på kalaset, men jag hoppas hon blev glad. Kidsen (mina och den tredje småkusinen) avgudar 18-åringen och det är kul att hon får veta det. Och om hon är väldigt glad över detta, kanske vi har en barnvakt framhöver (man får inte vara dum...)