Dags att packa upp

Det här är min necessär. Den här semestern har den varit i fyra av Nordens fem länder. Och under fem veckor har jag inte packat upp den en gång. 



Den har flugit till Kiruna och spenderat några dagar hos Mr P:s mormor i en liten by. Den har åkt ända till norraste Finland, till Kilpisjärvi och sen åkt vidare till norra Norge och härliga Tromsö, där fick den komma ur resväskan en natt på Scandichotellet i centrum. 

Därefter åkte den till Narvik, där ytterligare en natt spenderades, även det på ett Scandichotell, innan bilen körde tillbaka in i Sverige och Abisko. Sista natten på minitrippen fick den komma upp ur väskan på Abisko Mountain Lodge. Och sen tillbaka till mormor ytterligare några dagar innan flyget åkte hem till Göteborg igen.

Nu trodde kanske necessären att den skulle få packas upp, men så blev det inte. Den fick stå ouppackad i badrummet i några dagar, innan den fick åka ut till Tjörn i några vändor. Däremellan stod den ouppackad hemma i badrummet. 

Sista vändan för min necessär gick till Danmark och mysiga Ålborg. Två nätter fick den bo på hotell Hvide Hus innan den nu fått komma hem igen. Och här står den nu, ouppackad. Frågan är om den skall få packas upp. Jag försöker desperat att hitta en anledning att låta bli. Bara en liten tripp till bara, vill hålla kvar semestern lite till. 

Men jag antar att verkligheten måste komma, även om det blir en och annan helg på Tjörn framöver. Jag har redan börjat fundera på nästa resa. Undrar om jag och Knäppgöken skall dra en helg till Köpenhamn i höst. Bara vi tjejer.