Matbeställningar

Ibland varken hinner eller orkar vi handla mat i butiken. Då är det bra att det finns butiker på nätet. Vi gillar Mathem.se. 

Men ibland blir det konstigt. Som den här veckan. Mitt i stressen på jobbet igår kom jag på att jag måste beställa mat. Kanske inte rätt läge om man tänker efter. Och inte heller så smart när matlistan låg hemma. 

Det märkte jag när kassarna kom. 9 kassar är rekord. Okej, nu är inte kassarna så fullpackade som när jag packar i affären, här får toapappret en egen kasse till exempel, så det är kanske 4 vanliga kassar. Men ändå, nytt rekord är det. 

Och när jag packade upp blev jag lite förbryllad. Till exempel: två påsar palsternacka, två squash, två mindre säckar med clementiner, två flaskor med rengöringsmedel, två vörtbröd och två stora påsar med färsk grönkål. Det var väldigt mycket två av allt, tydligen tänkte jag par igår. Även två Blå Castello-ostar, plus en vanlig ädelost och en Brie. Jag som inte tål mögelostar.... 

Tur ändå att beloppet inte blev rekordhögt, för det hade varit jobbigt. Jag undrar i alla fall lite hur jag tänkte den här veckan. Men förhoppningsvis behöver jag inte handla på ett tag. I alla fall inte någon mögelost.