Badrumsdrömmar

På sistone har jag börjat drömma om ett badkar. Vet inte varför, för jag gillar inte alls att bada. Sist vi bodde i en lägenhet med badkar, badade jag nog max en gång per år. Men jag drömmer om att slå ut väggen till vår klädkammare och göra det större. Vart kläderna skall ta vägen har jag inte tänkt ut än. 
 
Och när jag ändå drömmer om nytt badrum, så passar jag på att drömma om ett större badrum. Ett med fönster. Har bara bott i en lägenhet med fönster i badrummet, och där det fanns fönster var det mot en bergvägg. Så ett stort luftigt badrum med vacker utsikt, önskar jag mej. 
 
Här kommer några bilder (snodda från Pinterest) som jag tänker drömma om...
 
Vilket badkar! Och vilket badrum! 
bathrooms with clawfoot tubs | Victorian Bathroom with Clawfoot Tub | Xcelrenovation
 
Eller detta! Så vackert att man blir sugen på att ta ett bad!
dream house interiors bathroom, giant bath, silver mirror (images we like, not products from Chichi)
 
Här kan man ligga och njuta av utsikten.
:: Havens South Designs ::  loves this tub area with its mirrored lighting niches
 
Mysigt med snedtak.
Farmhouse Bathrooms {Farmhouse Friday}-from The Everyday Home
 
Det här är så vacker att jag smäller av!
Master Bath:     "The blue shutters in the master bath are one of the few painted surfaces in this entire house," Cummings says. "But it's the original paint." BainUltra Tub. Chandelier from Watkins Culver Antiques.
 
Och om man har det trångt som vi har det, passar ju detta badkar perfekt!
red tub!
 
Men i värsta fall får det bli ett sånt här:
have the walk in shower, and one one of these for the kids?