Slappuari

Så var äntligen en av de tristaste månaderna över på året. Den månad som i år får heta slappuari. För jäklar vad jag varit slapp. Allt började så bra i december. Tränade och körde plankan var och varannan dag. Men så blev en av mina vilodagar lite mer än en..... Och vips kändes det tungt och trist igen. Och när det känns tungt och trist blir jag sur och grinig och, se där, sur-mamman var tillbaka. När surmamman är tillbaka och livet är tungt och trist, då hjälper det inte att man har en ny fin hårfärg utan livet är bara trist. Jag får inget gjort hemma utan det känns som om högarna växer. Inte ens att pyssla med mina älskade papper hjälper.
 
Men idag börjar pigguari. Jag började med en rask powerwalk på snöiga vägar redan innan klockan var 10 i morse. Väl hemma tvättades det och jag städade undan alla mina scrap-saker som belamrat Knäppgökens rum i två veckor - en lycklig liten tjej kunde äntligen leka med alla sina saker igen. Pigguari kommer fortsätta i samma anda. Slappheten skall fördrivas från mitt hem! Eller i alla fall från mej själv. Mr P får bestämma själv när han vill slappa.
 
 
Och vad gäller vabburai hoppas jag att det fortsätter på samma sätt som januari har gått, noll procent frånvaro pga vab! Fast nu när jag skriver det kommer väl februari gå till historien som den vabbigaste någonsin....