Lite scrapnördigt

I helgen har jag gjort något som mina scrap-kompisar alltid kommenterar. Jag har förberett vårens maror i butiken (Scrapbook etc på Danska Vägen i Göteborg, om någon undrar).
 
Jag har tagit mina foton, letat upp vilka papper jag skall ha. Jag har också skissat på hur uppslagen skall vara och letat fram de dekorationer jag vill ha. Ibland kan jag tycka att själva förberedandet är mer än halva nöjet. Att sitta och bläddra igenom alla mina fina papper och tänka ut och planera. Det är så underbart avkopplande, men det är nog bara en scrapnörd som riktigt kan förstå mej där. Och snart är jag klar med de uppslag jag tänker göra under våren. I alla fall de två första tillfällena, för ibland tröttnar jag på de foton jag har förberett och får ta några nya. Och ibland hinner jag faktiskt klart med allt jag förberett mej.
 
Det är så skönt att komma dit och faktiskt veta vad jag vill göra. Och inte att behöva släpa på allt, som jag annars släpar på. Visserligen kommer en del av uppslagen att ändra utseende när jag väl är i butiken. Alla nya fina papper brukar ställa till det för mej.
 
Sen är det ju skönt att använda upp mina papper, det gör ju ingen glad i lådan under trappan. Och om jag gör av med några kan jag alltid köpa nya. Det är ju så det funkar.
 
Snart har jag förberett 30 uppslag, det bör ju räcka 1 eller 2 maror framöver, eller vad tror ni?
 
 
 
#1 - - Anonym:

Whhoooaaa!! Imponerande :) Jag ska snart beställa fotona, i alla fall. Mer planering än så blir det nog inte hemma hos mig. Kram Josefin