Paris och croissanter

Jag längtar till Paris. Det gör jag nästan alltid. Om jag skulle flytta till nån storstad ligger Paris nära till hands. 

Just längtar jag mest till färska, nygjorda croissanter. Precis just de som jag åt på det där flotta cafeet vid Eiffeltornet. Det är de godaste jag nånsin ätit. 

Jakten på goda croissanter har nu pågått i flera år. Jag vet att jag nog aldrig kommer att få smaka lika goda igen. Förutom i Paris då förstås. 

Häromdagen hittade jag frysta croissanter i affären. Bara att värma och äta. Av nån anledning köpte jag Pain au chocolate (typ chokladfyllda croissanter). Korkat när det nu är croissanter jag längtar efter, fast choklad är väl aldrig fel egentligen.


Kan meddela att det inte alls var nåt som liknar croissanter. Inte vidare gott heller. Chokladen ser ut som russin (eller muslortar). Jag offrar mej ändå och äter upp dem. Man slänger ju inte mat. Men jakten på den gudomliga croissanten fortsätter. Hittar jag nån som funkar lovar jag att meddela.