På äventyr i myggland, del 4

Eller "Vad hände med vädret?"

Vi tog en linbanetur till toppen av ett fjäll, med en enastående utsikt. Tromsö är en av mina favoritplatser, helt klart. Synd bara att det är så förbaskat långt. Luften var hög och klar där uppe, och det låg snö alldeles i närheten. Snö, höga fjäll och hav tillsammans är helt fantastiskt. 


Vi for söderut, mot Narvik. Vi trodde att vägen skulle slingra sig längs fjorderna, men den gick mellan fjällen. Enastående vyer passerade vi. Solen gassade från knallblå himmel och det forsade vatten i vattenfallen. 

Narvik däremot är en stor besvikelse. Grått, slitet och trist, en trött stad. Med nån industri i mitten. Så trist. Men hotellet är nytt, annorlunda och fräscht. Vi hade tänkt ta en linbana upp även här, men det gick bara kvällsturer vid fint väder. Och det strålande vädret har snabbt ändrat sig. De övre bilderna nedan (ok utsikt från hotellfönstren) är tagna en timme före de nedan. Så nån linbanetur blev det inte, vi gick istället omkring bland husen. 


Middagen åt vi på hotellet och jag åt den godaste torsken jag nånsin ätit. Så det gjorde Narvik bra i alla fall.


Myggligan får pausa idag. Här längs kusten har vi inte mött några nya. De väntar säkert på oss vid gränsen när vi skall till Björkliden och Abisko i morgon. 
#1 - - Catharina:

Vad härligt ni verkar ha det. Jag vill också upp till myggland någon gång. Ta hand om varandra och njut vidare. Kram

#2 - - Catharina:

Vad härligt ni verkar ha det. Jag vill också upp till myggland någon gång. Ta hand om varandra och njut vidare. Kram

#3 - - Catharina:

Vad härligt ni verkar ha det. Jag vill också upp till myggland någon gång. Ta hand om varandra och njut vidare. Kram