De är överallt!

Idag dyker de upp överallt. På tåg, bussar och spårvagnar. Nästan alla i samma outfit: jeans, vit tröja och svart skinnjacka. Jag pratar om Tonårstjejerna! När jag såg de första på bussen i morse, blev jag lite förvånad. Vad gör två tonårstjejer på bussen till stationen kl 6.17 på morgonen? På sommarlovet dessutom. Och i väntan på tåget dök det upp fler och fler. Bärandes lite lätt packning med filtar och något att dricka, såg jag. Då slog det mej. One Direction är ju i stan! Och då kände jag att jag nog ville vara tonåring igen. Jag hade garanterat köat utanför Ullevi idag. Och grinat när jag såg grabbarna på scen. Absolut. 
 
På min tid (typ stenåldern) var vi mer galna efter Niclas Wahlgren, speciellt en kompis Camilla. Hon fick t o m sin pappa att köra ut på kvällen och sno affischer. Men attans vad snygg han var, den där Niclas. Och Hasse Carlsson i Noice förstås (fast någon Noicekonsert gick jag inte på). 
 
 
 
 
 
Djupa texter skrev han också. Bara lyssna och njut av Inatt.