Kan det vara skadligt, tro?

Förra sommaren körde jag och Mr P mycket Gyllene Tider och Robbie Williams, på familjens bilturer. Kidsen älskade GT och lärde sig alla låtar utantill. Nånstans däromkring satte vi också på Galenskaparnas låtar i bilen, och därefter är det kört. Vart vi än skall åka, måste Galenskaparna vara på. Hela tiden.... 
 
Lite kul är det ju förstås, eftersom vi nu gillar Galenskaparna och jag tycker det är extra kul eftersom de också var brorsans favoriter. 
 
Men när den 6-åriga lilla knäppgöken sitter och vrålar "Silla går te...." kan man ju börja undra om för mycket Galenskaparna är farligt för barn? Och hur förklarar man för en 6-åring vad som menas med att just silla går te...
 
Eller knasbollen som tycker "Under en filt i Madrid" är den bästa låten nånsin, jag funderar lite på den dag de undrar över vad som menas med "ligger en flicka på glid"... 
 
Men när båda tar i för kung och fosterland "Det skall vara gött å leva", ja då blir den här mamman aningens rörd. För just den låten är något jag alltid förknippar med brorsan och på något sätt blir cirkeln sluten när mina tokiga ungar tagit över hans Galenskaparna-intresse. 
 
Knasbollen letar också efter låtar med svärord i (och det är många det), som han kan önska på skolan. Tydligen får de önska låtar som spelas från YouTube inför klassen. "Raggarkungen" är en stark kandidat, mycket för en klasskompis gillar raggare.... Undrar vad fröken säger när ungarna börjar lyssna på texten och börjar fråga om hur man gör en ny raggare i baksätet eller vad anatomi är.... Hahaha, det hade varit kul att se. 
 
En annan klar favorit som knäppgöken har är "Svärföräldrarna" från Grisen i säcken. Och här är det roligast att sjunga "Vem i helvete är du?", vilket hon glatt gjorde i p-huset vid GeKås i Ullared. När hon sjunger "Jag vill ha en sylt, pappa" och undrar varför han vill ha sylt, då är det svårt att inte gapskratta. 
 
 
Så när jag tänker efter, kanske det inte är så skadligt med en överdos av Galenskaparna. Bilresorna blir betydligt roligare i alla fall, och barnen betydligt gladare. 
 
För egen del är den här klart bäst: