Veckans Insta

Eftersom det varit lite tunnt med uppdateringar på sistone blir väl en veckans insta bra, en sammanfattning av den senaste tiden. 
 
Jag började veckan lite hårt med att bränna handen på plattan. Ni vet när man får kortslutning i skallen och även om man vet att det är varmt så lägger man handen där ändå..... Fast Inotyol (som man har på blöj-rumpor) fixade allt, så det är bara lite ömt. Tur. 
 
 
På onsdagen var jag med jobbet på Liseberg och körde femkamp. Regnet öste ner och det var kallt som satan. Men kul hade vi. Och på väg till tåget, jag hade 15 min på mej, stannade jag till vid Polly-hjulet för att spela upp den sista tjugan jag hade i fickan, och vann en stjärnvinst! Trevligt, men jag fick springa ännu mer till tåget och väl hemma fick jag springa till bussen. Sen var jag totalt genomblöt. Men de närmaste veckornas lördagsgodis är fixat. 
 
 
På torsdagen åkte vi ut till pappsen för att fira midsommar. Det var kallt och ruggigt ute, så när vi kom fram tände vi en brasa. I juni! Men mysigt var det. Och varma blev vi. 
 
 
 
Midsommarafton firades på Bräcke Hembygdsgård, tillsammans med många hundra andra. Trevligt och solen sken. Knäppgöken fick dansa och knasbollen åt bullar. Sen åkte vi hem och åt sill och jordgubbar. Vi klarade oss från regnet ända fram till kvällen. En mysig midsommarafton ändå. 
 
 
På midsommardagen sken solen och det var varmt. Jag och R tog tillvara på tillfället och solade i några timmar. På himlen åkte ett hjärt-moln förbi och vad kunde väl passa bättre än att visa att kärleken finns överallt, och inte minst i två personer som står mej väldigt nära och som härligt överraskande förlovade sig i helgen. Kärleken övervinner allt! Älskar er två och lycka till!
 
 
Lite grill måste man ju ha och denna kväll serverades det en härlig grillbuffé med smarrigt kött från den bästa gårdsbutiken Gödebergs. Innanlår, flankstek och ryggbiff, tillsammans med en massa grönsaker och Hallumi. Vi blev så mätta att det säkert tog en timme innan vi kunde äta igen.... 
 
 
Midsommardagens bild hade även kunnat tagits på söndagen, eftersom det då fick bli rester av allt grill som var kvar. Återvinning när det är som bäst.