En vecka på Instagram

Lite försenat kommer här veckan i mitt Instaflöde. Sista veckan i fotoutmaningen, det finns en fortsättning för april och jag tror faktiskt att jag hänger på den också.
 
Måndagens utmaning handlade om "Min skatt" och förutom det uppenbara, mina barn, har jag en stor skatt under trappan. Alla mina härliga, fina scrap-papper. Kan ibland bli lite som Gollum när det kommer till mina scrapsaker "my precious......". Rätt nördigt när jag tänker efter.
Tillsammans var temat på tisdagen. Och just på tisdagen befann jag mej på Driva-eget-dagen. Inte för att jag har några större planer på att driva eget, inte just nu. Men jag fick möjligheten att gå gratis och det var flera intressanta föreläsare, så det var en givande dag. Så givande att jag nog får ägna ett helt eget inlägg åt detta.
Unnar mej var det dagens foto skulle spegla. Och just på onsdagen unnade jag mej inte ett smack. Så jag fick unna mej lite hårvård av den lilla knäppgöken. Inte någon vidare njutning direkt, men ändå.
Torsdagens foto skulle visa vatten. Och den dagen vräkte det ner vatten från himlen. Så då kändes det mer lämpligt att tänka tillbaka på sommarens Dalarna-semester och ett spegelblankt vatten på Siljan. Det är skillnad på vatten och vatten.
fredagen skulle jag tolka "Växa", en svår utmaning. Men så såg jag molnen växa upp till något som såg ut som oväder. Och så fick jag med påskutsmyckningen nere i centrum här i förorten. Lite lagom groteskt.... Tror det skall vara häxor men det ser mer ut som döda människor....
Temat på lördagen var kärlek och just på lördagen var mitt liv fullt av kärlek. Mr P kom hem efter en veckas skidsemester. Jag var på månadens scrapmara och scrappade vår sommarsemester från 2007. Då var knasbollen knappt 1 år och full av energi och kärlek. Han gungade och jagade katter. Kärlek överallt!
Ljuset föll fint på knäppgökens önsketårta, och passade in på temat Ljussöndagen. Vill man ha en rosa dock-tårta när man har kalas för släkten, ja, så måste man ju få det, eller hur!
 

Annars har mitt insta-flöde mest bestått av olika tävlingar. Trist för alla andra och trist för mej som inte vinner nåt... Mer om det i ett senare inlägg.