Veckans Insta

Jag kör vidare med veckans Insta. En himla kul idé, tycker jag.
 
Fotoutmaningen forsätter under hela mars månad. Den senaste veckan var de olika teman: 
Måndag: Glad, vilket en gammal bild på knasbollen som nyss tappat en tand, fick symbolisera. Vilken tand i ordningen vet jag inte men han är lika glad för varje tand. 
Tisdag: Blått, blev min blå Buddha. Den jag ser varje dag och tycker är så himla fin. 
Onsdag: Utanför var lite svårare. Men ju mer kvällen gick och jag började bli lite smått desperat efter något bra "utanför" fick det bli en bild på vår julbelysning utanför köksfönstret. Vi kommer att bli kända här i förorten för det huset som alltid har julbelysningen uppe. Men det är ju så jäkla fint, precis som en stjärnhimmel. Sen kanske man inte behöver tända den varje morgon eller på eftermiddagen.... 
Torsdag: Innanför tågfönstret, med foto på en av mina favoritvyer: Tjörnbron. Denna gång från fastlandet på väg hem från metropolen Uddevalla, där jag tillbringat dagen på jobb. 
Fredag: Prickigt fick bli min favoritslinga från Irislights. En prickig dekoration på väggen. Och det finns flera prickiga slingor i vårt hem. Jag kan liksom aldrig få nog. 
Lördag: Min utsikt på lördagen var mest TV:n. Jag var trött efter att ha kört Mr P till flyget kl 03.45 på natten, och jag kunde självklart inte somna när jag kom hem. Så jag satt och såg den irländske energiske kocken laga mat på morgon-TV och kände mej själv allt annat än energisk. 
Söndag: Flöde var söndagens tema. Jag tyckte det passade bra med att visa en fontän, för att det symboliserar flödet med vatten som vi i väst slösar med, medan över 400 miljoner männsikor inte har tillgång till rent vatten. Lite pretto så här på en söndag men det var Världsvattendagen så det passade.
 
 
Men mitt Insta-flöde  har bestått av annat än fotoutmaningar. 
 
Jag tjuvåt lite Japp på tåget hem en dag. Det är lite gott med smygätande på tåget ibland. En tjusig dam klev på tåget men nådde inte ner på golvet, som jag skrev om i ett tidigare inlägg, och det fick mej att bli alldeles full av skratt. Sockorna rockade i fredags, på mej som på många andra. På lördagen besökte vi vår gamla fisk-handlare, vilket också skrivit om denna veckan, och räkor köptes till söndagsmyset. 
 
En dag i veckan som gick gjorde jag och min kollega ett besök i verkligheten. Vi gjorde studiebesök i Östra Sjukhusets produktionskök. Och jäklar, vilket spännande ställe! Logistik och planering är A och O. Och vi fick en klar förståelse över vad våra beslut om deras IT-system kan få för konsekvenser. En nyttig erfarenhet, som vi tänker göra igen, i en annan verklighet och verksamhet. 
 
 
 
Tja, det var min vecka det. Denna vecka blir något helt annat. En ensamvecka med barnen, där vi faktiskt skall vara busiga varje dag, kladdkaka och jordgubbar framför TV:n nästan varje dag, lunch på restaurang på fredag och lite shopping och lite annat kul. För när Mr P är i Alperna och åker skidor måste vi här hemma också få ha det lite kul.