Grattis och hurra!

Idag fyller Mr P år! Det där ångestladdade året är här, the big 40!. Vi alla har väl haft mer eller mindre ångest för detta år. Och om Mr P har haft någon ångest? Nja, det tänker jag inte berätta om. Min egen 40-årsångest minns jag inget om, men enligt Mr P hade jag visst en släng av det.... Vi köpte hus i den vevan, det kanske är ett ångesttecken?
 
Men grattis älskling på din stora dag! Jag är glad att jag kom över att jag tyckte du var för ung, där på jobbet vi jobbade på förr. Och jag kanske skall vara glad att jag hängde med till Harrys de där gångerna, så vi började prata.
 
För du är helt klart den bäste sambo och pappa man kan tänka sig! Du är den lugna när jag är allt annat än det. Du är den stabile när jag fladdrar iväg (och det gör jag ofta). Du är rolig och snäll. Du är klippan i vår familj av virrhjärnor och snurrskallar, även om du är lite virrig själv.
 
Kidsen har tänkt länge på sina presenter. Av Knasbollen fick du målvaktshandskar "För pappa får så ont i händerna när vi är ute och spelar fotboll. Jag vill inte att han skall få röda händer". Och av Knäppgöken fick du en tub med kaviar. Hon heter ju inte Knäppgöken för inte, precis. Oj, vad hon har skrattat åt sin idé. Men inte ett ord har hon sagt på hela tiden. "Jag vill ge pappa en tub kaviar för att det är det värsta han vet. Jag vill busa lite med pappa!"
 
Grattis igen på din stora dag! Vi fortsätter att fira lite i kväll. Favoriträtten serveras i kväll, vår egen skavade renskav. Extra gott när man gjort arbetet själv, eller hur. Och vem vet vad kidsen hittar på för bus!
 
 
 
I helgen blir du mer firad av resten av familjen och släkten. För en födelsedag är alltid värd att fira!