En lång dag

Jag är inte skapt för att jobba. Mitt kall i livet är nog att åka och kolla på saker, shoppa lite, fika en del, baka och laga god mat, göra roliga saker och ta det lugnt. Inte att gå upp 5.20 för att åka till jobbet. Nej, mitt kall är nog att bli rik. För hemmafru vill jag inte vara, det är inget för en gammal försäkringstjänsteman, då får jag ju inga pengar i pension eftersom jag inte får någon lön. 
 
Jag har jobbat en halv dag och är redan less. Telefonmöte direkt på morgonen, som jag tydligen skulle hålla i. Hade noll koll. Mötet gick rätt bra ändå. Nu sitter jag och stirrar på skärmen och mina långa listor "Att göra efter semestern" och vet inte vad jag menar. Eller vad jag skall börja med....
 
Vilken tur att jag är ledig i morgon! Det är alldeles lagom att jobba en dag och vara ledig en dag, sen en jobbdag innan helg. 
 
 
Om min chef läser detta: Jag älskar mitt jobb och är full av energi inför en underbar höst som är full med härliga nya utmaningar!!!