Det går för fort

Jäklar vad tiden går fort. Trodde jag bloggat häromveckan, men inser att det nästan är en hel månad sen! Så kan man ju inte ha det, så jag lovar att skärpa mej (igen - har ni hört det förut?). 
 
Vad har hänt i livet då på en månad? Det har varit glöggfest på fritids, varit på hockey med febersjuka barn, har sett Anna Mannheimer och Peter Apelgren på Draken och innan dess åt vi en barnfri middag på finrestaurang (fin och fin, men barnfri och god mat med alkoholdrycker till), hängt på ett hysteriskt Backaplan mitt i julrusning, lönehelg och Black Friday. Vi har varit en helg ute hos papps och laddat batterierna, har haft en mysar-scrappardag med mina favoritnördar, varit på julmarknad och sett knäppisen varit en bedårande tärna och sett papps och hans fantastiska kör sjunga in julen. Därutöver har det jobbats och tränats för hela slanten. Inte konstigt att man är trött eller att jag inte har hunnit blogga. 
 
 
Och mitt i allt detta blev det december och då skulle man ju ha fixat en paketkalender också. Tur att kidsen är förtående och ser det roliga i att få öppna flera paket på en gång. Så det blev att beställa småprylar från Fyndiq, apoteket och sen godis. Det fattas bara 6 paket nu, och det får vi fixa på fredag när vi drar till Ullared.
 
 
 
Men nu går vi in i en mindre hysterisk tid fram till jul och nyår. Jobbet är ju lika hektiskt som vanligt, om inte värre, men på hemmaplan är det behagligare. Då får man fylla tiden med annat, som julbak och soffmys. Det skall bli härligt.