En stunds tacksamhet

Efter snart en veckas gräsänkande (heter det så?) skall det bli skönt att Mr P kommer hem från Alpernas vita toppar. Det har varit mer än en gång som jag skänkt en tanke av tacksamhet till Mr P och vad han gör när han är hemma. Ibland har jag faktiskt nästan undrat vad jag själv gör. Kidsen har minst 5 idrottsaktiviteter varje vecka, ofta 6 med matcher. Lägg till läxläsning och matlagning, tvätt och städ, ta fram kläder och just det, umgås lite med kidsen - det får man inte glömma. Det blir liksom fullt upp. 
 
Och Mr P är med på Knasbollens alla hans aktiviteter, alltså 3-4 per vecka. Själv brukar jag hänga med på Knäppisens saker och Knasbollens matcher ibland. När grabbarna är på träning är jag hemma och fixar maten, så den är klar när trötta och hungriga grabbar kommer hem. För vissa pass är väldigt sena, som idag när Knasbollen tränar parkour i Kungsbacka. Träningen slutar 19.30 och klockan är närmare 20.00 när vi är hemma, väldigt sent att börja med middagen. Då är det skönt att veta att maten är klar när de kommer hem. Men så blir det ju inte idag. 
 
Tur är det då, i mitt gräsänkande, att det finns snälla människor som hoppar in. En kompis tog hand om Knasbollen till och från innebandyn i går (Tack för det!). Så skönt för Knäppisen att slippa hänga med till ytterligare en gympahall. Och i morgon kommer B-svägerskan och passar kidsen när det är dags att hämta Mr P på flygplatsen. 
 
Nu skall jag inte överdriva heller, att vara ensam med barnen en vecka är inte bara jobbigt. Och ja, jag vet att det är människor som har det mycket värre (men det är min blogg och min upplevelse som jag skriver om nu). Men det är skönare att ha någon att dela flängandet med. 
 
Så idag är jag tacksam över att inte behöva ha det så här varje vecka, att det finns snälla människor runt om som hjälper när det behövs. Och oerhört tacksam över det jobb som Mr P gör när han är hemma. Det skall bli så skönt när allt är som vanligt igen. I alla fall i en vecka, för sen är det sportlov och då åker kidsen till Gran Canaria.