Ett litet snökaos

Ibland kommer det snö här på västkusten. Japp, det gör faktiskt det. Tro't eller ej. I natt kom det rejält. Och som vanligt blir det kaos. Stan står still och inget funkar. Och folk blir stressade och otrevliga. 

Själv tar jag det med ro. Det är liksom inget att göra åt. Och det är lika för alla. Man får se det som ett äventyr.

Först fick jag dagens träningspass när jag skottade ut oss och sen skottade fram bilen. 30 min styrketräning är ju inte fel. Sen slirade vi till skolan och lämnade barn. Inget var skottat så det var ett äventyr, det med. Visst, vi körde fast lite men det löste sig. 


Jag skulle in till stan på kurs, så vi var tvingade att åka ner till tåget och hoppas på tur. På pendelparkeringen körde vi fast igen och det rejält. Rätt snett fick vi lämna bilen, men så var det fler som fick göra. 

Och tro det eller ej, det kom ett tåg! Visserligen var det tåget som skulle gå 6.42 som kom 7.42 men ändå. Tyvärr var detta smockfullt så vi fick ta nästa. Där tryckte vi oss på och kom fram till stan. 

Där var det mindre snö än hemma men samma kaos, inget plogat där heller. Så med muggen från Espresso House i handen fick jag pulsa de 10 minuterna till kurslokalen. 

Väl där var det bara jag.... Inga kursdeltagare och ingen kursledare. Men jag smuttade på min mugg och njöt av att slippa kaoset ute. Om kursen hade blivit inställd hade jag väl fått sitta där och jobba. Till slut kom det två deltagare till och efter 30 min kom även kursledaren. En timme startade kursen med 7 av 11 deltagare. Några droppade in under förmiddagen. 

Tillbaka hem fick jag loss bilen och körde mot skolan. Skottat var det på vägen men inte på parkeringen vid skolan. Fastnade nästan där också men till slut kom vi vidare hemåt. Vårt område är förstås inte skottat, så det är rätt kaosigt här utanför. 


Hoppas att det ligger kvar ett tag och att kylan håller sig borta, för är det nåt jag blir på dåligt humör av så är det kyla.