Semesterhalvtid

Så var juli över och halva min semester. Om man bortser från de sista dagarna, när jag varit förkyld (och jag vet precis hur en man mår när han är förkyld, för i vår familj är det jag som får "mancold"), har det varit en bra ledighet. London toppar ju den och det lär den ju göra, för vi har inga andra planer.

Jag, och hela familjen faktiskt, är ju lite rastlösa, så idag åkte vi till Naturhistoriska Muséet och Slottskogen. Plikta (en stor lekplats om ni inte visste det, väl värt ett besök), sälarna och pingvinerna hör till. Jag och min förkylning satt på en bänk i solen. En trevlig dag. Sen somnade jag i soffan när vi kom hem.

Nu kollar vi på Wild Hogs och vips börjar tänka, som gubbarna i filmen: "Vad har jag gjort med mitt liv?" Fast sen blev jag trött och tänker att såna tankar orkar jag inte med nu. Två och en halv veckas ledighet kvar. Inte dåligt. Och jag skall njuta. Sen kan jag tänka över mitt liv och vad jag åstadkommit. Det kan man göra på hösten (på jobbet höll jag på att skriva, men det är ju lite tokigt om chefen läser detta). Nu skall jag ha roligt, mysigt, göra saker, träffa folk och fylla på med energi.