Min favoritkaka

När jag var liten bakade min mamma alltid, och en kaka minns jag specifikt. Wienersnitt hette den, en småkaka på mördeg med kardemumma och apelsinmarmelad som fyllning. Det var den första kakan jag fick baka själv och jag bakade den ofta. 
 
När jag flyttade hemifrån skrev jag av receptet och fortsatte att baka min favoritkaka. Men så en dag var receptet borta. Det försvann nog i nån flytt eller så. Och eftersom mamma inte finns kvar att rådfråga har jag varit lite deppig. Jag har letat och experimenterat olika mördegsrecept, men inget blir så gott som originalet. 
 
Men en dag i höstas kollade jag i en låda hos pappa där det låg lite recept. Ingen av oss har närmare kollat vilka recept men just i förrgår gjorde jag det. Och där låg det! RECEPTET!!!! Tänk att man kan bli så lycklig av ett recept från 60-talets Hemmets Journal😀😀. Så nu kommer jag äntligen kunna baka den godaste lilla kaka jag vet.