I natt drömde jag igen....

Tycker inte att jag drömmer så mycket numera. Är antagligen för trött och sover för tungt. Men i natt drömde jag en lustig dröm. 
 
Jag, Mr P och papps var på besök i hålan där jag växte upp (håla säger jag med kärlek, för det var en jädrans bra håla att växa upp i!). Det var fest, antagligen Jordgubbens dag, som man firar varje sommar. När jag gick från Bion, längs Badhusparken mot Stora Torget, blev jag ikappkörd av en stor Hummer, en sån där som amerikanska agenter kör i filmer. Jag hör någon ropa på mej och upptäcker att det är Arnold Schwarzenegger. Jag fortsätter att gå, för vad kan liksom Arnold vilja mej, men då kastar han sig ur bilen och följer efter mej. 
 
 
 
Papps, Mr P och jag går vidare mot Stora Torget, och där som det förr stod en orange grönsaksvagn, mitt emot Sivans ost och Holms fiskbil (ni som kan hålan vet nog var jag menar) var det nu ett trångt litet hus där det pågick en fest. Grekisk fest, förstås. Och sist i den dansande raden av människor kommer BRORSAN! Vilken chock vi fick och vilken lycka. Han hade varit en hemlig agent och hade varit tvungen att försvinna från vardagen för något uppdrag, precis som Jason Bourne. 
 
Sen vaknade jag. En skum dröm men ändå rätt fin. Det var fint att se brorsan igen och han var så glad.