Kursliv

Jag är på kurs. Med övernattning. På hotell. För er som inte är offentliganställda, förstår kanske inte riktigt grejen. Jag har arbetat inom landstinget i 5 år och under den tiden har jag bara, förutom idag, varit på en övernattning en enda gång. På en folkhögskola. Så att få bo på hotell är lyxigt värre. 

Nu har jag bott på hotell med jobbet förr, så det är inget nytt. Under ett år jobbade jag i Stockholm 4 dagar per vecka, så hotellnätter har jag haft. Men det är några år sen. Och nu känns det så jäkla gött. 

Kursen är i vackra Trollhättan och utsikten är enastående. Förutom från mitt hotellrum. Här drog jag nitlotten lite. 



På kurser och konferenser äter man. Nästan konstant. Godis, fika och god mat. Hela tiden. Där vi bor serveras det fantastisk mat. Och även efter den fantastiska middagen, ligger jag nu i sängen och äter godis som jag tog med från konferenslokalen. 

För jag har längtat efter det här, att ligga ensam på rummet hela kvällen. Och bara få vara ensam. Ligga och äta godis i sängen och kolla på plattan. Biggest looser passar ju bra en dag som denna. 


Här tänker jag ligga länge länge. Innan det är dags att sova. Utan att nån unge klättrar på mej i sömnen eller går i sömnen. Kl 9 är det dags för dag två i kursen om logistik.