Vilken helg!

Vem kunde tro att det skulle bli sommar i helgen, efter den här våren. Bara för en vecka sen hade jag vinterjacka på mej.

Vi var ute hos papps och njöt av livet. Visserligen fick vi arbeta en del, papps är en hård arbetsledare. Den här gången var det trädgårdsarbete och främst gräva buskar, som stod på agendan. Och inte vilka buskar som helst. Varenda taggig rosbuske skulle grävas bort och slängas. Rosor som är mellan 15 och 50 år är väldigt sega att gräva upp, kan jag meddela. Och de sticks utav bara h-e. Som tur var åkte en grävmaskin förbi och grävde upp några buskar, samt en enorm svartvinbärsbuske. 

Sen gjorde vi inte mer nytta faktiskt. Lite promenader vid havet, där vi råkade hamna mitt i ett kosläpp. Och sen tillbringade vi, främst jag och R, tiden med att sola, läsa och lösa korsord. Lite vin hann vi med samtidigt som kidsen tvättade bilen. Barnarbete när det är som bäst. 

Idag åkte vi hem tidigt, papps och R skulle iväg på kalas och då var det lika bra att åka hem. Fast vi hade helst stannat kvar egentligen. Knasbollen älskar att vara med morfar och han får alltid vara med och jobba. Och knäppisen har en kompis hos papps granne (grannen har världens lyckligaste hönor, som pickar runt i allas trädgårdar och är bara instängda på nätterna. Behöver jag säga att de äggen är de godaste jag ätit?). 

Själv blir jag alltid lite tom och dämpad när vi kommit hem. Borta bra men hemma bäst, säger man ju. Men här är det ju mitt hem på båda ställena, så det är inte bättre nånstans. Tur att vi snart åker dit igen.