Älskar tomater!

Ni som läst min blogg ett tag, vet att jag är tokig i att så fröer på våren. Och då främst tomater. Brorsan var förvisso ännu mer galen, han körde med närmare 10 sorter och ibland kunde det bli upp emot 100 plantor. Riktigt så galen är inte jag. Jag har i år haft 8 plantor, resten har jag gett bort. I våras skrev jag om årets frösådd här. 
 
Jag har inget växthus, så min skörd blir alltid lite sen. Men nu får jag massor. Vilken lyx det är att gå ut och plocka en skål med tomater varje dag och bara äta. Jag tar med mej till jobbet och äter på förmiddagen. Det är som nyttigt godis. 
 
 
Min absoluta favorit är de gula. En gul plommontomat som är otroligt söt och god. Den skall jag så massor av nästa år. Även den hjärtformade tomaten är god och den bruna. Jag har även en röd hängtomat som är god. Men jag tror att jag satsar på hjärttomat och gul plommontomat nästa år. I massor. Frågan är bara om jag kommer ihåg detta till januari nästa år, när tomatfröerna släpps. Minnet är ju rätt kort. Fast nu har jag ju skrivit om det här, så det kanske jag kommer ihåg.