Roadtrip

Eller tjejresa. Eller kärringrally. Jag och knäppgöken åkte på en liten tur till Skroten i Kinna. Det skall börjas i tid.


Om man inte varit på Skroten är det värt ett besök. Det är nog den största tygaffären jag vet, och jag har besökt många.



Mamma och jag åkte på många kärringrallyn, speciellt på 80-90-talet när vi sydde som mest. Jag sydde mängder av kläder på den tiden, både till mej själv och till andra. 


Nu skulle jag köpa tyg till vår hallsoffa och en fåtölj. Jag hittade ett tyg i en tygaffär i stan förra veckan men här hittade jag faktiskt samma tyg fast 50 kronor billigare. Och att fynda är ju så kul. 

Den senaste tiden har Mr P klagat väldigt högljutt över att det är alldeles för mycket rosa här hemma. Så jag funderade länge viljen färg som skulle passa till vår halltapet, som är full av rosa fåglar. Grått funkar ju alltid, så jag letade och letade men allvarligt, grått är ingen glad färg, det räcker ju med att vår TV-soffa är grå. Så jag köpte ett rosa tyg. Knasbollen kommer sucka högt, häromdagen sa han att om det blir mer rosa i huset kommer ingen vilja vara här och leka (som om 11-åriga grabbar bryr sig om vår hallsoffa!)

Fåtöljen blir mitt favoritmönster: zebra (ingen pantertant i leopardmönster här inte). Jag lovar att visa upp resultatet sen, det kommer bli så snyggt! 

På väg hem stannade vi till lilla Hyssna och åt lunch på ett mysigt ställe som heter Prickigt och blommigt. Vi delade på dagens lunch och tog lite fika. Sen shoppade vi lite blommor och knäppisen hittade lite smycken som vanligt. 

Så mysigt att ha tjejresa med Knäppisen. Att lyssna på hennes tankar om livet, om hur det känns att börja tvåan, om snorkråkor och snygga killar som Benjamin Ingrosso. Det var vår sista lediga dag tillsammans för oss två, resten av veckan går hon på teaterläger. En skön avslutning på årets sommarlov.