Vädret och jag

Jag är besatt av väder. I alla fall av att följa väder på TV, appar och på nätet. Inser att det nästan är överdrivet ibland. Som när jag laddade ner min fjärde (!) väderapp. Allt för att kunna jämföra de olika prognoserna. Jag plockade bort den efter ett tag.


När det är stormvarning eller kylsmockor är jag ännu mer intresserad. Följer utvecklingen konstant. Mr P är ordentligt less på mej emellanåt. 

Idag vaknade vi upp till (för oss) hemskt kalla 11 minusgrader. Sa en app i telefonen i alla fall. När jag kollade på termometern var det "bara"  -10.4. Sen springer jag här och kollar utvecklingen typ var tionde minut. 

Förr skrev min pappa upp väderdata i en kalender. Riktigt så tokig tänker jag inte bli. Mest för att jag är så förbaskat glömsk så jag hade inte kommit ihåg att skriva upp det, är världens sämsta dagboksskrivare. Det räcker att jag har koll just nu.