Huvudvärk och dyra droppar

Jag har de senaste dagarna haft en hemskt tung huvudvärk. När jag är hemma. Och hade jag inte vetat orsaken hade hypokondrikern i mej trott det värsta, att jag är döende. Minst. 
 
Sanningen är betydligt mindre hemsk, även om huvudvärken består. I förrgår när jag skulle gå och lägga mej, öppnade jag badrumsskåpet och ut föll en flaska parfym. Japp. en hel, men liten, flaska parfym föll ner på handfatet och mellanlandade på mitt ben innan den föll i golvet. Inte vilken parfym som helst, utan en fin sort från Lancôme (det är bra med kontakter i parfymbranschen ibland). Och inte en lätt doft utan en riktigt tung sak. 
 
Tur i oturen gick inte flaskan sönder, men oturligt nog var det inte en sån där flaska med spraykork utan en med lös kork, som i bara farten lossnade typ när den ramlade ut från skåpet. Handfatet och bänken bredvid, mina ben och fötter samt golvet blev mer eller mindre dränkta i parfym. Kidsens stackars tandborstar låg framme och fick sig en härlig ny smak (och doft). Allt lluktar. 
 
När man kommer hem till oss luktar (läs stinker) det parfym. När man går ner för trappan blir doften starkare och starkare för att, när man kommer in på badrummet, bli näst intill kväljande. Det hjälper inte att skura golv eller ben, lukten sitter kvar. Vi har vädrat tvärdrag i alla öppningsbara dörrar och ändå luktar det. Och när jag sitter i bilen, på bussen eller på jobbet känner jag doften anfalla mej. 
 
Så nu sitter jag här och laddar för att åka hem. Jag andas luktfri luft så mycket jag kan och gör mej redo att gå in i parfymdimman hemma. Kombinerat med lite vin kan det här bli en riktigt rolig kväll.