I lurarna idag

Denna veckan är det mina gamla idoler Bon Jovi som spelas i lurarna. Och jag kan konstatera att det är de äldre låtarna som är bäst. De senare låtarna är så jäkla trista. Typ gubbpop, vill inte ens kalla det för gubbrock, för inte är det nån rock inte. Och jag saknar Richie Samboras gitarr och stämsång. Men de gamla låtarna är lika bra som förr. 
 
Vi skall på 50-årsfest på lördag, och alla skall önska en favoritlåt innan. Det är svårt, kunde jag konstatera i går. Det finns så många bra låtar att välja mellan. Skall jag ta en Bon Jovi, kanske? Fast Queen är ju bra. Och Aerosmith.... Jag kan i alla fall lova att jag inte kommer välja "I'm so excited" med Pointer Sisters, även om den är bra. Vill hitta något bra och som inte är så vanligt, en gammal One hit wonder. Jag får dammsuga Spotify efter något kul. Svåra saker att fundera på en torsdag.