Snart på väg

Så här de sista timmarna på semestern är det lätt att tänka på vad man inte vill hem till. 


Jag vill inte hem till:
- kyla, regn och rusk
- tjocka kläder och gummistövlar
- jobb (sorry chefen)
- vardagen med hämtningar, lämningar och träningar
- Nikelodeon på TV

Så då kan man ju tänka på vad jag inte kommer att sakna från den här grekiska ön:
- alldeles för tjocka gubbar i för små badbyxor som snyter sig i havet (höll på att spy när jag såg det från min simtur i plurret, önskade högt att nån unge precis hade kissat där han stod och tvättade näsan)
- alldeles för tjocka gubbar från Bulgarien som sitter i alldeles för små badbyxor på restauranger (en var insmord med ett tjockt lager solkräm och den andre flådde så mysigt på ryggen). Är en tröja för mycket begärt???
- alldeles för små badbyxor på gubbar över huvudtaget
- alla getingar som surrar runt en. De är inte alls aggresiva men väldigt störande
- hettan vid poolen
- trängseln på stranden

Och man kan ju tänka på vad man längtar hem till:
- min säng och kudde
- ett eget täcke och inte dela ett stort med två varmblodiga människor. Ett täcke som jag kan ha för mej själv skall bli skönt
- min älskade vattenkokare! Åh, vad jag längtar efter flera kannor av gott te
- min soffa och TV som inte visar: BBC nyheter, polska, rumänska och bulgariska kanaler. Lite brittisk TV eller nån kul sit-com blir härligt.

Men mest kommer jag att sakna:
- värmen, hade glömt hur varmt det kan vara
-lugnet
- friheten att göra vad man vill
- glädjen hos kidsen när de badar mest hela tiden
- hur snabbt de somnar på kvällarna
- att sitta ute hela tiden

I morgon kl 07.00 kommer bussen och hämtar oss och jag vill helst stanna kvar....