Tjejhelg de luxe

Grabbarna åkte på innebandycup i Örebro. En får sova i sovsäck i klassrum och en får sova på hotell. Så då måste ju vi tjejer hitta på lite skoj. 

Efter en halv dags jobbande vinkade vi av grabbarna. Sen åkte vi till det stora gula varuhuset i Halland, alltså Gekås i Ullared. Där var vi inte ensamma precis. Men parkering fick vi i p-huset och det flöt på bra inne i varuhuset.


Knäppgöken shoppade nagellack, kläder och Shopkins. Och jag köpte lite smått och gott. Men mer än 4 timmar, inklusive matpaus, klarar inte jag. Min hjärna lägger av och jag vill bara hem. Förstår inte hur folk orkar gå där hela dagar. Och ändå har jag en massa saker jag skulle köpt, men det gick bara inte mer. Jag kanske är en sån som får åka ofta och handla lite mindre varje gång. 

Nu ligger vi utslagna i soffan och ser på Let's dance. Och jag undrar hur jag skall orka 2 dagar till av vår planerade helg. För som Knäppisen sa: "Nu har vi två härliga dagar kvar. Men sen blir jag nog trött på dej."