Roadtrip the old fashion way

Jag älskar att åka på roadtrips. Det är nog för att jag aldrig gjorde det som barn, har man sommarstuga på Tjörn så är det där man spenderar sina somrar. Så nu åker vi på så många olika roadtrips vi kan. Alla vi älskar ju att upptäcka nya ställen. 
 
Men när vi åker runt funkar det inte med GPS. Jag vill ha en riktig karta att följa. Jag älskar att sitta och följa med, att läsa kartan och hitta alternativa vägar är ju så kul. Och kunna hitta roilga små stopp, som badplatser till exempel.
 
Jag fullkomligt älskar Motormännens Vägatlas. Halva nöjet med att resa är ju att planera. Till det måste man ju ha en karta. Och vad man kan planera med Motormännens Vägatlas. När vi åker på bilsemester i Europa, måste jag ha Europaatlasen. 
 
Men även lokala kartor måste man ha. Både en för norra delen av Öland och en för södra användes flitigt. Nackdelen med dessa var atti inte alla badplatser var utmärkta, inte på samma sätt som Motormännens.