Sommarläsningen

Jag har alltid varit en bokmal, från det jag var liten. Jag läste allt. När jag var 10 började jag läsa Agatha Christieböcker, den författare jag älskar mest av alla. Jag läste också ungdomsböcker och även mammas (och hennes väninnors) gamla ungdomsböcker. Bland annat om sköterskan Cherry-Ames, någon som läste dem? En amerikansk sköterska under andra världskriget som löste brott i bästa Kitty-anda. 
 
Sen hände det en massa trista saker i livet och under många år läste jag ingenting. Kunde ibland klämma in en bok per sommar, på sin höjd. I vintras gjorde jag ett nytt tappert försökt att läsa Att säga Ja, av Dawn Frech  (Mr P och svärmor läser hela tiden, så jag har förebilder där). Sen fick jag "Den lilla bokhandeln runt hörnet" i morsdagspresent, och då hände det något. Den boken läste jag ut på en helg och sen har det bara fortsatt. 10 böcker har jag klämt sen mors dag. Inte illa för någon som läst en bok om året max de senaste 12 åren. 
 
 
På semestern var vi en sväng hos Mr Ps faster och fick med oss en hel bärkasse med böcker. Plus att jag lånat från svärmor. Och köpt en del. Så nu har jag att läsa hela vintern. Frågan är vilken jag skall börja med av dessa tre: 
 
 
Projekt Rosie har jag börjat på men den var lite seg. Fast jag kanske skall ge den en chans. 
Arthur Pepper verkar ju jättemysig
Lilla bokhandeln i Paris handlar ju om en av mina favoritstäder (och Knasbollen röstade för att jag skulle börja med den). 
 
Elle skall jag ta någon av låneböckerna från svärmor. Är lite sugen på J.K Rowlings Den tomma stolen. Eller någon av Lian Moriartys böcker. När jag tänker efter har jag inte tid att jobba, måste ju ligga på soffan och läsa hela tiden.