God fortsättning!

En dag för sent kommer här julaftonens inlägg. Jag lyckades inte med att tidsinställa publiceringen. Får öva på det. 
 
Julaftonen var lagom kaosig med 2 hundar, 3 barn och 10 vuxna. Papps sov över till idag, så kvällen blev lugn med Mamma Mia 2. Och idag var dagen lungn och skön, som det ska vara. Sen gick Knasbollens -TV sönder och hela världen rasade samman. Fast det lugnade ner sig lite. Nu är kidsen hos farmor och farfar och leker med sin kusin. Så jag och Mr P är barnfria ända fram till i morgon. 
 
 
 
När Mr P körde kidsen till svärföräldrarna tänkte jag vara smart att köra vår lilla robotdammsugare och samtidigt ta mej en liten tupplur. Att ha en robot som dammsuger är lite som att ha en hundvalp. Den äter upp allt som ligger på golvet, fastrnr och kör vilse, och tar tag i sladdar och drar. Så det gäller att plocka upp ordenltigt, lyfta upp sladdar och se till att dörren till gästtoan är stängd (han har fastnat därinne flera gånger). Nu har jag insett att det inte är så bra att ha en julgran heller, Han (roboten heter Robbie) puttar runt vår stackars lilla halmbock och drar i julgransmattan, så man måste hålla fast i granen när han kör där under. Så någon vila har det inte blivit. 
 
Som avslutning av mina julfavoriter hade jag planerat en riktig klassiker. Här med Peter Jöback.