Gott Nytt År!!

2018 var året som började som 2017 slutade med papps på sjukhus och vi visste inte hur det skulle sluta. Men i början av maj kom han hem och nu är allt som det ska. 

Annars har året varit som andra år, mycket jobb och rätt mycket ledigt. Jag gillar mest att vara ledig (och innan vissa säger nåt: även om man har ett jobb som man gillar, gillar väldigt få ALLA arbetsuppgifter man har och man får lov att klaga ibland och ja, jag är glad över att ha ett jobb). Mycket innebandy, gymnastik och fotboll för kidsen. Vänner har fått bebisar och nya bekantskaper har kommit i livet.

Vi, jag och mina scrappisar, har börjat åka på scrapträffar och även ses oftare hemma hos varandra. Även om min inspiration är borta är det härligt att ses. 

2018 var också året där jag var sämst på att träna och tänka nyttigt. Såna bottenår får man också ha, bara de inte blir många. Det var också året där jag insåg att vissa inte bryr sig på samma sätt som jag bryr mig om dem och att jag bryr mej alldeles för mycket om det. 

Så nu korkar vi upp bubbel och satsar på ett gott 2019. Där jag önskar att alla mina nära och kära mår bra, både till kropp och själ. 

Jag tänker att jag ska blogga mer, för även om mitt liv är lite väl händelsefattigt för att skriva varje dag, som jag gjorde i december, så älskar jag ju att skriva. Jag ska nog skriva mer överhuvud taget om jag tänker efter. 

Jag ska också träna mer (om jag bara tränar 3 gånger så är det mer än jag gjort i år, så det känns rätt säkert). Och jag ska lägga min energi på de som ger mej energi och strunta i andra. 

Jag ska bli bättre på att säga ja till saker, men kanske inte till allt. Erfarenheten från året på jobbet säger att vissa saker ska man inte kaxigt hoppa på.

Jag ska sluta säga att jag är småbarnsmamma, för det är ljug. Med den yngsta på 10 år och som börjar mellanstadiet och den äldsta som blir tonåring och börjar högstadiet, får jag nog inse fakta. 

Så 2019 ska bli året där jag ska börja med en del saker och sluta med andra. 

Ha en härlig nyår, som jag hoppas ni firar på det sätt som passar er bäst. Vi kör med kortspel, mjukisbyxor, bubbel och kalkon. Fem minuter efter tolvslaget går vi och lägger oss. Och lämnar en grå dimmig dag, som aldrig har levererat något dagsljus. Om bara några månader är det vår!