REKO-ring

Jag gick med i en Facebook-grupp som heter REKO-ring Kungsbacka. För er som inte vet vad detta är, kan man säga att man handlar i gårdsbutiker fast på FB. Sen sker utlämningen en speciell tid, och för den här gruppen på parkeringen utanför Plantagen. Några veckor innan utlämningen annonserar de olika producenterna vad de har att sälja. Det kan vara små bagerier, pralintillverkare, fårfarrmare, äggproducenter, köttproducenter, grönsaker, lokala mejerier. Så mycket kul. Bara att sitta och kolla vad de har att sälja var halva nöjet. 
 
Vilken grej, att handla direkt av de små lokala producenterna utan mellanhänder. Man vet verkligen var det kommer ifrån. 
 
På utlämningen idag på parkeringen på Plantagen var det fullt. 24 producenter som öppnade sina bakluckor i sina bilar och levererade det man beställt, man swishade sin betalning och vips var det klart. 
 
 
Jag är så nöjd! Detta ska jag göra fler gånger. Testa ni också! Det finns såna REKO-ringar på jättemånga ställen runt om i Sverige. Sök upp på FB och gå med. Och stötta dina lokala producenter. Alla vinner liksom. 
 
Denna gång köpte vi lammfärs, presenter till pedagogerna, lite ost och ostkaka. Plus lite mer som är julklappar. Perfekt!
 
 
Dagens jullåt blir en favorit hos den lilla knäppisen (och hos mej också måste jag nog erkänna). All I want for christmas is you. Med Mariah Carrey. Nu är jag ju inte något större fan av denna lilla sångfågel, speciellt inte att se henne, så det får bli en variant. Har ni sett på Carpool Karaoke? Den brittiske komikern James Corden kör runt kändisar i en bil och kör karaoke. Här kommer en video ihopklippt med massa kändisar som sjunger karaoke till just All I want for christmas is you. Ett klipp som jag i alla fall blir så glad av. Mycket nöje.