Så det kan bli...

Gårdagens bild på den lilla Knäppgöken har visst blivit viral. I mitt instagraminlägg taggade jag Jonas Gardell, som jag brukar göra om det är någon i bilden. Jag förväntade mej ett gilla eller en liten kommentar på sin höjd. Inte förväntade jag mej att herr Gardell skulle ta min bild och själv dela den. På både Insta och FB. 
 
Just nu har bilden på den lilla Knäppisen nästan 6300 gilla på Insta och drygt 700 på FB. En hel del kommentarer har det också blivit men väldigt få som rör just Knäppisen. En peddo och en kärring som var tvungen att kommentera att Knäppisen såg sjuk ut ("jag säger bara diabetes", typ). Och två tanter på FB som med förfäran (eller ett felklick kanske) reagerat på svärordet eller nåt. Men annars är det bara gilla. Jag vet ju att det inte är gilla på just mitt barn, utan på tröjan hon bär. Men jäklar vad stolt hon är över att en kändis delat bilden på henne och att bilden fått så många gilla (hon visste inte ens vem Jonas Gardell är, men när jag sa att han var känd nöjde hon sig med det). 
 
Annars har kvällens julande handlat om pepparkakshus. De blev inte klara, det tar lite lång tid att låta de mängderna av kristyr torka. Fortsättning följer en annan dag. 
 
 
 
Jag förstår att ni är olidligt spända på vilken dagens jullåt är. Jag funderade länge och väl, fram och tillbaka, gammal eller ny, seriöst eller inte. Och jag fastnade för denna. Av den norska gruppen Ylvis, ni vet de som sjöng om hur räven låter "What the fox says". Seriös? Häng med i texten och avgör själva.