Jodelai-ti-ho

Jag sitter förkyld hemma i soffan och tycker lite synd om mej själv. Lite ostbågar till lunch var ingen hit och snart ropar excel-arken på mej igen. Så vad kan man då göra, för att pigga upp sig lite i det här löjligt trista vädret. Jo, jag kollar web-kameror från alptoppar nere i Frankrike, där Mr P glider likt ett spjut nedför backarna. Kanske kan man få sig en glimt av mannen och polaren. Tänkte jag. För den ene har knallgula byxor och den andre har orangea. Easy-peasy, tänkte jag. Och tji fick jag! För tydligen är just dessa färger väldigt inne där nere i Val d'Isaire. På varenda bild finns det minst en med gula eller orangea brallor. 
 
Det skulle kunna vara Mr P på den här bilden, glidande som en gasell på skridskor. Han där i mitten, i orangea brallor. Men lite fantasi kan man tänka att polaren kommer glidande strax bakom. 
 
 
Fast här skulle det kunna vara polaren som glider fram, likt en kanot i vassen, där i sina knalliga gula bralls. Och då börjar jag ju fundera på var Mr P tagit vägen. Har polaren dumpat mannen som inte har något lokalsinne?? Borta i pisterna, irrar han likt en förvirrad ål och hamnar i Italien?
 
 
Men på den här bilden skulle jag kunna ha hittat rätt. Ser ni där i mitten, ett par orangea och gula brallor, tillsammans!! Kan det vara mannen och polaren? Är det så, är ju inte mannen borttappad på en alptopp och det vore ju skönt. Han som inte övat på sin joddling. Det hade ju varit bra att kunna, när man tappas bort där borta. 
 
 
Webb-kameror är ju förbaskat kul, tror jag stänger av TV:n och ser på detta istället, under resten av min lunch.