Lite blah och bläh

Ibland blir jag bara less. Less på det mesta. Inget är kul och jag har ingen inspiration till något. Så är det nu. Inget är kul. Bara blah och bläh. Vill bara sitta på en strand i solen och läsa. Och inte göra något mer.

Jag blir ju lätt uttråkad och just nu är jag det. 7 år i samma hus, det är nästan rekord (om man bortser från när jag växte upp). Nej, jag kommer inte flytta i det närmaste. Men ändå. Och lägg på snart 7 år på samma jobb. Okej, jag har ju inte jobbat med samma saker i 7 år och många kollegor har bytts ut. Men ändå. 

Jag ser kompisar på Fejjan som flyttar och byter jobb. Som gör förändringar i sitt liv. En del har fått bebisar (nej, nej, inget sånt här!). Jag vill göra nåt. Nåt nytt.

Och lägg till att jag i helgen streckläst en bok om en tjej som gör just det, nåt helt nytt. Det gör att suget blir större. Nåt måste jag göra. Och när jag känner att jag måste göra nåt nytt, och jag inte kan flytta eller säga upp mej, ja då ligger det nära till hands att göra nåt med håret. Nån ny färg eller så. Eller kanske klippa av det (säg inget till Mr P, han orkar inte med mina hårförändringar längre. Och min frisör är inte så pigg på det heller, kanske skall passa på när hon är på semester?)

Vet inte vad annat jag kan göra. För uttråkad är jag och inget hjälper. Jag vet att detta är lyxproblem men ändå. Uttråkad är det värsta jag vet. För när jag är uttråkad tappar jag också inspirationen. Trädgårdsfix är bläh och scrappingen känns blah. Och jag blir det som jag avskyr mest, en gnällig människa. 

Och om nån då säger åt mej att gör nåt åt saken, kan jag tala om att jag gör det också. Var på intervju för ett jobb i förra veckan men det var inte rätt för mej. Snarare blev det värre, för nu vet jag inte längre vad jag vill bli, när jag blir stor. 

Jag kanske skall stå ut ett tag till med blahet och sätta mej i solen med en ny bok. Den jag läste i helgen var en riktigt feel-goodbok och såna är ju bra när livet är blah och bläh. Så detta gnällinlägg avslutas med ett boktips. Läs den här boken, jag flyttade till Skottland i fantasin och där var det förbaskat trevligt. Skall köpa fler böcker av författaren, så kanske jag blir på ett trevligare humör.